Arxiu d'etiquetes: Butlletí de Farmacovigilància de Catalunya

Vigilar l’efecte d’alguns fàrmacs sobre el perfil lipídic

En el darrer número del Butlletí de Farmacovigilància de Catalunya es revisa l’efecte d’alguns fàrmacs sobre el perfil lipídic i les potencials implicacions, sobretot en pacients de risc. En destaquem alguns fragments rellevants: “A més dels tractaments específics de les … Continua llegint

Publicat dins de General | Etiquetat com a , , , | Comentaris tancats a Vigilar l’efecte d’alguns fàrmacs sobre el perfil lipídic

Toxicitat de la cloroquina i la hidroxicloroquina

En el darrer número del Butlletí de Farmacovigilància de Catalunya es revisen els aspectes  de toxicitat de la cloroquina i la hidroxicloroquina. Ens sembla rellevant recordar-ne alguns missatges importants: “…Els efectes adversos més freqüents són pruïja, nàusees i cefalea, però ambdues … Continua llegint

Publicat dins de General | Etiquetat com a , , , , , , , , , | Comentaris tancats a Toxicitat de la cloroquina i la hidroxicloroquina

Els corticoides tòpics també poden provocar una hiperglucèmia.

  Es conegut que diversos fàrmacs poden provocar una hiperglucèmia en pacients no diabètics, descompensar una diabetis existent o provocar una diabetis. Tal com ja es revisava en un Butlletí de Farmacovigilància de Catalunya , s’han descrit hiperglucèmies amb corticoides, antipsicòtics atípics, … Continua llegint

Publicat dins de General | Etiquetat com a , , , , , , , , , , , , | Comentaris tancats a Els corticoides tòpics també poden provocar una hiperglucèmia.