Unzué i la Dra. Povedano en un nou i imprescindible podcast

Condició humana és una audiosèrie de Catalunya Ràdio que recull en format podcast històries excepcionals sobre salut, malaltia i vida. L’audiosèrie mostra casos clínics singulars, explicats en primera persona a través dels testimonis de pacients i els seus metges. Un dels sis capítols que ja es poden escoltar a la web de la ràdio pública catalana està dedicat a Juan Carlos Unzué, que juntament amb la Dra. Mònica Povedano, cap de la Unitat Funcional de Malaltia de Motoneurona de l’Hospital de Bellvitge, endinsa l’oient de forma natural i senzilla en la convivència amb la malaltia i en la fortalesa amb que l’enfronta l’exporter navarrés del Barça i el Sevilla.

Amb el títol Conviure amb l’incurable, el podcast, amb direcció, guió i locució de la periodista Núria Jar, narra el cas d’Unzué des dels primers símptomes al 2015 fins al moment en que va anunciar públicament que pateix ELA, al juny de 2020. De forma paral·lela, la Dra. Mònica Povedano descriu les afectacions que provoca la malaltia i posa èmfasi en que en la majoria dels casos, quan es confirma el diagnòstic, la persona ja ha perdut el 50% de les seves neurones motores.

Aquí podeu escoltar el podcast Conviure amb l’incurable

Casualment, Juan Carlos Unzué i la Dra. Mònica Povedano tenen la mateixa edat, 54 anys. Durant la conversa, la Dra. Povedano destaca també la capacitat d’Unzué de crear equip al seu voltant i la seva fortalesa i determinació per donar visibilitat i obtenir recursos per a la recerca sobre l’ELA. El millor exemple d’aquesta fortalesa és el partit solidari entre el Barça i el Manchester City del passat mes d’agost, que ha recaptat més de 4 milions d’euros per a la recerca.

L’audiosèrie Condició humana compta amb el suport de la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació.

This entry was posted in Actualitat, Conviure amb l'ELA, Conviure amb l'ELA, ELA actualitat, ELA actualitat, General and tagged , , , , . Bookmark the permalink.