Comença a treballar Precision ALS, el programa de recerca sobre l’ELA més ambiciós d’Europa, amb participació de l’Hospital de Bellvitge

Amb una dotació inicial de 10 milions d’euros i 9 grans centres de recerca d’atenció i recerca de l’ELA (de la xarxa TRICALS) implicats, entre els quals figura l’Hospital Universitari de Bellvitge, s’ha posat en marxa el projecte de recerca Precision ALS. Es tracta d’una plataforma innovadora e interactiva que pretén sumar les forces de la recerca clínica europea i aprofitar la potència del bigdata i la Intel·ligència Artificial (IA) per analitzar grans quantitats de dades recollides dels pacients. La Unitat de Malaltia de Motoneurona de l’Hospital Universitari de Bellvitge és l´únic centre de l’Estat que hi participa directament en Precision ALS.

Precision ALS compta amb la col·laboració  dels centres de recerca ADAPT, especialitzat en l’ús de la tecnologia digital i la IA en el món de la salut, i Future Neuro de malalties neuronals, així com de diferents empreses privades. El programa ha començat a treballar en set paquets temàtics que inclouen el desenvolupament de plataformes de dades de pacients a nivell paneuropeu; els biomarcadors; el desenvolupament de tecnologies de monitoratge remots o l’anàlisi de la trajectòria de la malaltia des del punt de vista del pacient i el cuidador.

La Dra. Mònica Povedano i el Dr. Alejandro Caravaca, de la Unitat Funcional de Malaltia de Motoneurona de l’HUB, han participat recentement a una de la reunions de treball de Precision ALS, que ha servit per concretar la informació que es recollirà de cada pacient durant la part prospectiva del projecte, com es compartirà aquesta informació i avaluar l’estat actual de la plataforma d’introducció de dades, que s’espera que estigui operativa en el decurs del mes d’abril, quan s’espera també que tingui lloc també la formació dels investigadors que hi participin.

Podeu conèixer tots els detalls de Precision ALS en aquest enllaç

This entry was posted in General and tagged . Bookmark the permalink.