Arxiu d'etiquetes: interaccions farmacològiques

Opiacis i antidepressius: ull amb la toxicitat serotoninèrgica

Alguns opiacis (tramadol, petidina, fentanil, dextrometorfan, tapentadol, oxicodona, metadona, pentazocina) augmenten significativament la transmissió serotoninèrgica. Aquests fàrmacs poden augmentar el risc de toxicitat per excés de serotonina quan es combinen amb antidepressius. Es tracta d’un efecte advers que pot ser mortal. … Continua llegint

Publicat dins de General | Etiquetat com a , , , , , , , , , | Comentaris tancats a Opiacis i antidepressius: ull amb la toxicitat serotoninèrgica

Toxicitat de la cloroquina i la hidroxicloroquina

En el darrer número del Butlletí de Farmacovigilància de Catalunya es revisen els aspectes  de toxicitat de la cloroquina i la hidroxicloroquina. Ens sembla rellevant recordar-ne alguns missatges importants: “…Els efectes adversos més freqüents són pruïja, nàusees i cefalea, però ambdues … Continua llegint

Publicat dins de General | Etiquetat com a , , , , , , , , , | Comentaris tancats a Toxicitat de la cloroquina i la hidroxicloroquina