Seguretat dels medicaments: el Programa de Farmacovigilància de l’HUB

Avui Dimarts 14 d’abril, a les 15:30 h es presentarà per a tots els professionals de l’hospital, la sessió: “Seguretat dels medicaments. El Programa de Farmacovigilància HUB i responsabilitat sobre les sospites de reaccions adverses”. La sessió la durà a càrrec la Dra Dolores Rodríguez del servei de Farmacologia Clínica.

Notificar una reacció adversa és un deure de tot professional sanitari. El reial decret 577/2013, de 26 de juliol regula els aspectes de definició, àmbit d’aplicació, fonts d’informació en farmacovigilància i altres aspectes que ajuden a definir tot el que fa referència a la regulació al voltant de la seguretat dels medicaments. Resulta especialment rellevant posar en marxa tots els recursos i circuits per garantir un ús segur de medicaments, tant en l’àmbit hospitalari com a l’atenció primària.

El Programa de Farmacovigilància de l’HUB treballa per recollir, avaluar sospites de reaccions adverses, i establir un circuit que faciliti al metge aquesta tasca. Recordem a tots els professionals del centre la importància que davant d’un aconteixement clínic inesperat o indesitjat en un pacient que rep algun medicament, es sospiti sempre la possibilitat que es tracti d’una reacció adversa.

Us deixem l’enllaç per accedir a la sessió i us convidem a participar-hi.

Aquesta entrada s'ha publicat dins de General i etiquetada amb , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.