El suport a la recerca i la mirada centrada en el pacient en el Dia Internacional de l’Assaig Clínic.

El 20 de maig es celebra el Dia Internacional de l’Assaig Clínic #ICTD. Des del 2005, i promogut per la Xarxa Europea d’Infraestructura de Recerca Clínica (ECRIN), en commemoració del primer assaig clínic de la història realitzat pel doctor James Lind l’any 1747, que va establir les bases per a la recerca clínica.

L’Hospital Universitari de Bellvitge, per iniciativa del “Grupo de trabajo de comunicación y participación ciudadana” de la plataforma SCReN (@SCReN_Platform) i la Unitat d’Investigació Clínica en Assajos Clínics (UICEC), ha elaborat un vídeo commemoratiu amb l’objectiu de fer una aproximació i posar en valor el paper i l’experiència dels pacients que participen en els assaigs clínics.

Cada dia es realitzen multitud d’assaigs clínics i altres estudis de recerca, amb l’objectiu de respondre qüestions rellevants en terapèutica i generar nou coneixement. Una proporció important d’aquests estudis, estan promoguts per investigadors independents de la inductria farmacèutica. Es tracta d’investigadors, societats científiques o altres entitats que, per les seves característiques, requereixen d’un suport regulatori, logístic i metodològic.

A l’@hbellvitge, les estructures de suport a la recerca assessoren els investigadors en el plantejament, la planificació  i l’execució de projectes de recerca, fonamentalment  projectes de recerca clínica amb medicaments o altres estratègies terapèutiques. L’acompanyament a l’investigador, cabdal en aquests tipus de projectes, es basa en l’assessorament metodològic i regulatori, així com en el suport a l’execució dels projectes, principalment dels assaigs clínics.

La UICEC IDIBELL (@idibell_cat) és una unitat que dona suport als investigadors en l’exercici de les responsabilitats com a promotors dels assaigs clínics. La UICEC forma part de la Plataforma Screen del Institut de Salut Carlos III (@SaludISCIII)

Aquesta entrada s'ha publicat dins de General i etiquetada amb , , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.