Si encara no l’heu vist, podeu recuperar el documental sobre l’Unzué a la plataforma 3cat

El passat 18 d’octubre l’espai Sense Ficció de TV3 va tenir com a protagonista Juan Carlos Unzué. La cadena va emetre, en rigorosa estrena televisiva, el documental Unzué. L’ultim equip del Juancar. Podeu recuperar el documental, així com el programa especial que es va emetre a continuació a la plataforma 3cat.

• En aquest enllaç podeu veure el documental Unzué. L’últim equip del Juancar
  • En aquest enllaç podeu veure el programa especial La nit d’Unzué

Produït per TV3 i dirigit per Xavier Torres, Santi Padró i Txus Muñoz, el documental acompanya l’exporter i exentrenador del Barça en el seu dia a dia des de que al juny del 2020 va fer públic el diagnòstic. Aleshores, l’Unzué es va proposar dues coses: d’una banda, visibilitzar la malaltia, l’ELA, i de l’altra muntar un gran esdeveniment per recaptar la quantitat més gran de diners per dedicar-los a la investigació.

La pel·lícula fa un seguiment exhaustiu de totes les reunions i converses amb dirigents del FC Barcelona i del Manchester City per organitzar un partit de futbol, que es va jugar al Camp Nou el 24 d’agost passat, amb una assistència de més de 91.000 espectadors i que va aconseguir una recaptació rècord de 4’3M euros, destinats a la recerca de l’ELA.

En paral·lel, Unzué obre literalment les portes de casa seva, ensenyant el seu progressiu deteriorament físic. En la pel·lícula també tenen un protagonisme especial altres pacients d’ELA, als qui Unzué visita i comparteix projectes per millorar la qualitat de vida de les personers que pateixen la malaltia.

El programa especial que es va emetre a continuació també va ser especialment emocionant. La presència d’alguns dels protagonistes del documental, entre ells el mateix Unzué, va aportar una multiplicitat de mirades i aproximacions a la malaltia. Entre aquests testimonis hi era el de la Dra. Mònica Povedano, cap de la Unitat Funcional de Malaltia de Motoneurona del Servei de Neurologia de l’Hospital Universitari de Bellvitge (HUB).

This entry was posted in Actualitat, Conviure amb l'ELA, Conviure amb l'ELA, ELA actualitat, ELA actualitat, General and tagged , , . Bookmark the permalink.