Més de 500 km en 36 hores per incrementar la visibilitat de l’ELA

Les competicions Ultraman es composen de diferents proves de natació, ciclisme i carrera a peu que sumen prop de 515 kilòmetres i que es desenvolupen durant tres dies. El 17 de juny, l’esportista amateur de llargues distàncies David Izquierdo portarà a terme a Vilanova i la Geltrú un Ultraman en un temps rècord: només 36 hores. El repte “515K non stop unidos por la ELA” té com a gran objectiu donar visibilitat social a la malaltia. La Unitat de Motoneurona de l’Hospital Universitari de Bellvitge recolza la iniciativa, que es durà a terme pocs dies abans de la celebració del Dia Mundial de l’ELA, el 21 de juny.

Es tracta del primer Ultraman que es realitzarà a Catalunya, amb l’afegit del temps record amb el qual Izquierdo pretén completar-lo, a més sense descans. Així, durant 36 hores es succeiran etapes de 10 km en mar obert; 144,8 km en bicicleta; altres 273,5 km. de nou en ciclisme i, per acabar el doble del recorregut d’una marató, es a dir, 84,3 km de cursa a peu.

Per a David Izquierdo, de 42 anys, també serà el primer Ultraman, amb el qual vol aportar “una gra de sorra i donar visibilitat a la malaltia per millorar la situació dels pacients”. Tots els donatius solidaris de la jornada es destinaran als programes que porta a terme la Fundació Miquel Valls. La iniciativa està impulsada pel col·lectiu de pacients d’ELA i familiars Reto Todos Unidos.

This entry was posted in Actualitat and tagged , , . Bookmark the permalink.