Dues recomanacions de final d’estiu: un llibre i un documental

Estem a punt d’acabar el mes d’agost, però si encara heu de fer vacances o si voleu fer més transitables els primers dies post, us deixem un parell de recomanacions audiovisuals des de la Unitat Funcional de Malaltia de Motoneurona de l’Hospital de Bellvitge. Confiem en que siguin del vostre interès i que els gaudiu!

Dioses con pies de barro (editorial Crítica), de Jordi Serrallonga

El subtítol del llibre, El desafío humano a las leyes de la naturaleza… y sus consecuencias ja ens posa en una molt bona pista del que trobarem a les seves pàgines. Superba i altiva, l’espècie humana ocupa la Terra convençuda de ser al cim de l’escala evolutiva, però només som una espècie més, sotmesa com la resta a l’evolució biològica.

Jordi Serrallonga, arqueòleg, explorador, naturalista i professor de la UOC, pren com a punt de partida la pandèmia que ha fet palesa la fragilitat de l’espècie humana per explicar com la natura reacciona davant les nostres continues agressions i relatar exemples que mostren com la selecció natural també ens afecta.

7 lagos, 7 vidas, documental dirigit per Víctor Escribano. Dabiz Riaño, investigador del CSIC i pacient d’ELA comparteix el seu somni de recórrer Europa de l’Est i banyar-se en els seus llacs. Adaptant una furgoneta per viure-hi, i amb l’ajuda dels seus cuidadors Mbake, un taxista senegalès i Rubén, un tuno d’Alcalá d’Henares; intentarà donar sentit a la seva malaltia fent el que sempre li ha agradat fer: viatjar i surar en l’aigua.

This entry was posted in Actualitat, ELA actualitat, General and tagged , , , , . Bookmark the permalink.