Sempre cal comptar amb una “Mà amiga”

La ‘Mà amiga’ és un conte infantil que neix d’un neguit familiar. Els autors són tres germans, el pare dels quals és pacient d’ELA a la Unitat Funcional de Malaltia de Motoneurona de l’Hospital Universitari de Bellvitge. Els tres germans són l’humorista gràfic i il·lustrador Dalmaus, Polets i l’educadora infantil Gemma Oliveras.

El projecte ha estat recolzat per la Fundació Catalana d’ELA Miquel Valls i tots els beneficis de la venda del llibre aniran destinats a la plataforma TRICALS, en la qual participa activament la Unitat de Motoneurona de Bellvitge.

Dalmaus, dibuixant de còmic, il·lustrador, humorista gràfic i publicitari ens parla en aquesta entrevista de com es va posar en marxa aquesta Ma amiga.

• Quin era el propòsit inicial que us vau plantejar?

Dalmaus.- Teníem dos objectius principals. Primer donar a conèixer la malaltia i recaptar diners per a una futura cura. I d’altra banda un objectiu més personal: tenir una excusa per estar forts amb la família, tenir un projecte plegats, fer pinya. El conte l’’hem fet entre tres germans (el Pol, la Gemma i jo mateix) i amb el suport de tota la família.

– Han canviat d’alguna manera aquests objectius durant el procés de creació del llibre?

D.- Segueixen sent els mateixos. Que no són pocs 🙂

Per què decidiu utilitzar el format d’un conte infantil il·lustrat?

D.- L’ELA és una malaltia molt dura i molt complicada d’explicar i d’assimilar. I si ho és per nosaltres, imagina’t per als més petits. Aquest conte és una bona manera de parlar de l’ELA amb els més petits. Sense anar més lluny, per parlar-ho amb els néts del meu pare per exemple, el Màxim i l’Arlet. Però tot i que parla de l’ELA, en realitat és un llibre sobre la solidaritat. És un conte per explicar a qualsevol menut, d’una manera gràfica, senzilla i interactiva, tot el que podem canviar quan donem un cop de mà.

Com s’ha finançat el llibre?

D.- La solidaritat ha tingut un pes important també aquí. S’ha finançat amb l’ajuda d’empreses i grups d’amics. Gràcies a tots ells aquest llibre és avui una realitat.  Espero no deixar-me’n cap: Tendencias.tv; Arnabat Group; Aftershare.tv; Marcius; Aja baño; Farmacia Blanch; Muxu; Munné 1941; Palau del Baró (La nostra cuina del Delta); Fundació Pinnae; Maderas Fargas; Cal Felix; Narcis Pleach; Banc Sabadell; Business Feliu Centre; Kaimat Codeba; Montanike; Colla L’aixadeta; Amics d’Auditoria; Bufete Espinós; Xistorra Team; Gogos i Casa rural Lo Dispensari. I amb la col·laboració de Canal21 i l’Ajuntament de Sant Jaume d’Enveja. I gràcies també a la Fundació Miquel Valls que ens ha donat suport en tot moment.

Com l’esteu distribuint? com es pot obtenir?

D.– L’hem autoeditat i l’estem venent a través del web ConteMaAmiga.org. Està disponible en català i castellà i cada llibre venut és un donatiu íntegre a TRICALS. És molt fàcil. Entres, tries el teu llibre donatiu, l’idioma i amb quatre clics ja el tens 🙂

This entry was posted in Actualitat, Conviure amb l'ELA, ELA actualitat, General and tagged , , , , . Bookmark the permalink.