Projecte EuroMOTOR: la col·laboració dels pacients esdevé fonamental per avençar en el coneixement de l’ELA

El projecte EuroMOTOR, que s’emmarca dins la xarxa europea per a la curació de l’ELA, te com a objectiu l’estudi de la interrelació entre factors ambientals, genètics i biomarcadors en sang. La generació de conjunts de dades quantitatives a gran escala que puguin integrar-se en un model informàtic pot esdevenir una eina molt important per desenvolupar noves teràpies per a la malaltia.

Obtenir més dades de com l’estil de vida, l’activitat o els antecedents familiars influeixen en l’aparició i desenvolupament de l’ELA és el principal objectiu d’un qüestionari que s’està distribuint entre els pacients de la Unitat Funcional de Motoneurona de l’Hospital Universitari de Bellvitge. La seva col·laboració es fonamental per assolir dades que contribuiran al desenvolupament del projecte de georeferenciació que està duent a terme aquesta Unitat.

En aquest enllaç es pot consultar el qüestionari (el document es guardarà en format word a la carpeta de descàrregues) de l’ordinador.

Tots els pacients d’ELA de l’Hospital de Bellvitge interessats en col·laborar en el projecte o realitzar qualsevol consulta sobre el mateix poden adreçar-se als següents correus:

yolandamartinezcampo@gmail.com

beandres@bellvitgehospital.cat

This entry was posted in Actualitat, recerca and tagged . Bookmark the permalink.