Nou avenç científic en el coneixement dels mecanismes de neurodegeneració de l’ELA

La setmana passada es va fer públic un treball de la Western University de Londres (Canadà) que amplia el coneixement dels processos d’acumulació de la proteïna TDP-43 en les neurones motores, determinants en l’aparició i l’evolució de l’ELA.

L’estudi de l’equip encapçalat pel Dr. Michael Strong ha comprovat en cultius de laboratori i models animals (mosques de la fruita i ratolins) que la interacció entre la proteïna TDP-43 i un fragment d’una altra proteïna, l’RGNEF, pot mitigar l’acumulació tòxica de la primera que acaba ocasionant la mort de la cèl·lula. Tal i como explica la Dra. Mònica Povedano, coordinadora de la Unitat Funcional de Malaltia de Motoneurona del Servei de Neurologia de l’Hospital Universitari de Bellvitge (HUB), “estem davant d’un avenç científic que ens permetrà conèixer millor els mecanismes lligats amb la neurodegeneració, però s’ha de valorar amb molta cautela per no crear falses expectatives entre els pacients i familiars”.

Foto: Western University

La Dra. Povedano fa èmfasi en aquest aspecte davant la manera en que el treball de la universitat canadenca ha estat recollit per alguns mitjans de comunicació, que es referien a la possibilitat de comptar a mig termini amb una cura per a l’ELA. Ara per ara el gran objectiu de centenars d’investigadors de tot el món és trobar el tractament que permeti alentir l’evolució de l’ELA fins arribar a cronificar-la, perquè revertir els seus efectes no sembla possible. “Hem de difondre els avenços entre tots, però sent molts conscients de transmetre missatges correctes, ben interpretats i realistes”.

Vegeu l’article de la Western University publicat a Brain

En aquesta línia, el Dr. Javier Mascias, coordinador de la Unitat Multidisciplinària de l’ELA a l’Hospital de La Paz de Madrid, va remetre una carta al director d’un dels mitjans que ha recollit la notícia en que destaca que “es importante recordar que el proceso de investigación médica es complejo y requiere rigurosidad científica. Los resultados preliminares deben ser interpretados con cautela y contextualizados adecuadamente para evitar malentendidos y desinformación”.

Llegiu aquí la carta íntegra del Dr. Javier Mascias

This entry was posted in General and tagged , , , . Bookmark the permalink.