L’associació Swim For ELA dona 61.000 euros per a la recerca

Una delegació de Swim For ELA, associació sense afany de lucre que organitza campanyes solidàries per millorar la qualitat de vida dels pacients d’ELA, va lliurar el 6 de febrer una donació de 61.044,5 euros al Laboratori de Recerca de la Unitat Funcional de Malaltia de Motoneurona (UFMM) de l’Hospital Universitari de Bellvitge (HUB) i del grup de recerca de Malalties Neurològiques i Neurogenètica de l’IDIBELL.

Els representants de Swim For ELA han pogut conèixer de prop les instal·lacions i el treball dels metges i investigadors al Laboratori de Recerca, situat a l’IDIBELL, i a la unitat de motoneurona, a l’HUB. Per part de Swim for ELA van venir Siscu Morell (tresorer), Jordi Cervera (secretari), Sisca Guasch (vocal), Dani Rossinés i Joana Bono, ambdós relacions públiques de l’associació, que van ser rebuts per una representació de l’equip assistencial de la Unitat Funcional de Malaltia de Motoneurona de l’Hospital de Bellvitge i del grup de recerca de l’IDIBELL, encapçalada pels Drs. Toni Martínez-Yélamos, cap del Servei de Neurologia, i Mònica Povedano, responsable de la UFMM.

L’aportació de l’associació servirà per consolidar diferents projectes de recerca bàsica, translacional i aplicada. “Sense la vostra col·laboració no haguéssim pogut crear el laboratori de recerca ni impulsar els nous projectes, els quals ja estan començant a donar resultats”, va agrair la Dra. Povedano. I va afegir: “la vostra aportació va molt més enllà de l’econòmica, saber que ens doneu suport ens dona energia per seguir investigant per trobar les bases moleculars, biomarcadors i nous tractaments per aquesta malaltia”.

L’associació, creada l’any 2022 i, impulsada per una família afectada d’ELA i altres persones molt sensibilitzades amb la causa, porta ja temps realitzant activitats solidàries sobretot a la província de Tarragona com la travessa Swim for ELA, concerts, curses, sopars, així com altres aliances per aconseguir donacions i, posteriorment, fer-ne entrega a investigadors i entitats relacionades amb l’ELA, com poden ser la Fundació Miquel Valls, l’IDIBELL i l’Hospital de Bellvitge.

Sens dubte, l’activitat més coneguda de Swim for ELA és la travessa nedant en aigües obertes, de 23 km i per equips, que el proper 11 de maig celebrarà la seva 3a edició entre Calafat i Cambrils. La inscripció ja es oberta i fins ara ja han confirmat la seva participació 16 equips. Cada equip, format per entre quatre i sis membres, haurà de mantenir com a mínim un integrant nedant en tot moment, en una prova de relleus no competitiva, on guanya qui reculli més fons per a la investigació. L’any passat van aconseguir recaptar un total de 37.205 euros.

This entry was posted in General and tagged . Bookmark the permalink.