La recerca de l’ELA rep nous estímuls

En les darreres setmanes s’han fet públiques noves ajudes per continuar impulsant la recerca sobre l’ELA, sorgides des de la societat civil. El més de 4.360.000 euros recaptats en el partit benèfic que va enfrontar el F.C. Barcelona i el Manchester City al Spotify Camp Nou el passat 24 d’agost pot suposar un enorme impuls al treball dels investigadors. També posem en valor els més de 12.600 euros donats per l’Associació Solidària Esportiva Sociathlon a l’IDIBELL i l’Hospital Universitari de Bellvitge.

Gràcies a les localitats que van adquirir les més de 91.000 persones que van presenciar el partit, la Fila Zero i les donacions via PayPal o Bizum s’ha pogut assolir una recaptació total de 4.362.782 euros que seran distribuïts per la Fundación Luzón de la següent manera:

• Per a la recerca bàsica el 60% de la recaptació, un total de 2.335.950 d’euros que se distribuirán en 15 ajudes (les noves Becas Unzué-Luzón-Areces) de 160.000 € cadascuna i amb una durada de tres anys.
  • Per a la recerca aplicada es destinarà el 40% restant, 1.570.633 d’euros. A través del consorci europeu TRICALS es finançaran assajos clínics (amb una dotació unitària de 180.000 euros) en 9 hospitals de tot l’Estat.Un dels objectius d’aquesta part de les ajudes és augmentar la presència de pacients espanyols en aquests assajos.

L’esport, sempre solidari

El passat 24 de novembre, l’Associació Solidària Esportiva Sociathlon va fer entrega del xec per valor de 12.665 euros a l’IDIBELL i l’Hospital Universitari de Bellvitge per ajudar a finançar la recerca sobre l’ELA. A l’acte hi van assistir el Dr. Gabriel Capellá, director de l’IDIBELL, i la Dra. Mónica Povedano, cap de la Unitat de Malaltia de Motoneurona de l’HUB i investigadora de l’IDIBELL, qui va agrair l’esforç i el compromís de l’associació en l’impuls de la recerca com a eina per millorar la qualitat de vida dels pacients amb ELA.

El Sociathlon és un esdeveniment esportiu de natació, ciclisme i atletisme on el 100% de les inscripcions, les donacions al “dorsal 0” i les recaptacions “in situ” es destinen a dues entitats escollides anualment. Aquest any, les escollides per repartir-se els 25.330 euros recaptats amb les 1300 inscripcions han estat l’IDIBELL i l’Associació AiguaMarina de Salou.

Aquesta és la setena edició del Sociathlon que a través de l’organització d’actes esportius per a tota la família vol promoure la salut i solidaritat a través de l’esport. Els membres de l’associació declaren “ens omple d’orgull poder ajudar en cada edició a organitzacions com l’IDIBELL que treballen a buscar possibles cures per l’ELA. Un any més estem molt satisfets de l’objectiu aconseguit i de la gran acollida que any rere any té aquesta iniciativa.”

This entry was posted in Actualitat, ELA actualitat, ELA actualitat, General and tagged , , , , . Bookmark the permalink.