Albrioza, mètode científic per avaluar el seu veritable abast

A mitjans del mes de juny els mitjans de comunicació van recollir l’autorització de l’agència reguladora del medicament de Canadà per a la comercialització d’un nou fàrmac per al tractament de l’ELA, anomenat Albrioza. Es tracta del primer país que ha donat llum verda a aquest nou medicament, immers ara per ara en assajos clínics que serviran per determinar el seu grau d’efectivitat sobre la malaltia.

La Unitat Funcional de Malaltia de Motoneurona (UFMM) del Servei de Neurologia de l’Hospital Universitari de Bellvitge participa en l’assaig clínic Phoenix, que avalua els efectes de l’AMX0035, base de l’Albrioza. Es tracta d’un assaig fase III, aleatoritzat, doble cec, controlat amb placebo i multicèntric.

Imatge: Amylyx.com

L’aprovació canadenca del medicament està condicionada als resultats d’aquest assaig clínic, que es desenvoluparà durant 48 setmanes.

La Dra. Mònica Povedano, cap de la UFMM, destaca que “hem de tenir paciència i seguir els temps del mètode científic. És fonamental realitzar correctament l’assaig clínic i animar els pacients a participar-hi, amb l’objectiu de confirmar els primers resultats, ja publicats, d’alentiment de la caiguda de l’escala funcional.

El fàrmac en estudi és una combinació de dos compostos ja coneguts: l’àcid taurursodeoxicòlic i el fenilbutirat de sodi, que actua sobre la mitocondria i l’estrés oxidatiu, dos mecanismes relacionats amb la neurodegeneració.

La Dra. Povedano subratlla que la unitat de l’HUB continuarà treballant  de forma multidisciplinària, “tractant símptomes i animant els pacients a participar en els assajos. Creiem que aquest és el camí que ens permet avançar en el coneixement de la malaltia”.

This entry was posted in Actualitat, Conviure amb l'ELA, ELA actualitat and tagged , . Bookmark the permalink.