Hipoglucemiants orals i risc de colangiocarcinoma

En un estudi de cohorts de base poblacional, a partir d’una base dades d’atenció primària anglesa, es va analitzar la possible associació entre l’ús d’inhibidors de la dipeptidilpeptidasa 4 (DPP-4) i un augment del risc de colangiocarcinoma en pacients adults amb diabetis de tipus 2.

Es van identificar prop de 155.000 adults de 40 anys o més que havien iniciat tractament amb un fàrmac per a la diabetis entre 2007 i 2017. Es van excloure els pacients amb factors de risc conegut de colangiocarcinoma. Els resultats van mostrar un augment d’aquest risc per als inhibidors de la DPP-4 i possiblement per als agonistes del receptor del GLP-1.

Tot i que el risc absolut és baix, el colangiocarcinoma té una elevada taxa de mortalitat, i caldria confirmar aquestes troballes.

Aquesta entrada s'ha publicat dins de General i etiquetada amb , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.