Com ja sabreu, durant les darreres setmanes hem vist com personatges famosos del panorama nacional i internacional es mullaven participant al ALS Ice Bucket Challenge, el conegut repte de la galleda d’aigua. De què es tracta aquesta iniciativa?
El repte consisteix en llançar-se una galleda d’aigua gelada per sobre amb l’objectiu de conscienciar a la població sobre la malaltia de l’ELA i incentivar les donacions per a la seva investigació a fundacions que tractin aquesta malaltia. L’Ice Bucket Challenge segueix unes normes senzilles. En un marge de 24 hores, les persones que acceptin el repte han de penjar un vídeo a la xarxa, nominant a altres persones a participar-hi, i fer la donació. L’èxit de la campanya ha tingut un gran impacte a les xarxes socials i un gran nombre de persones s’ha animat a participar-hi.
Però, quins beneficis ha aportat l’Ice Bucket Challenge a l’ELA?
A simple vista podríem pensar que es tracta d’una “moda” passatgera sense cap sentit, no obstant això, aquesta iniciativa ha comportat beneficis, tant econòmics com socials, per a l’ELA:
1. S’han recaptat més diners per a la investigació en l’ELA que en altres èpoques de l’any.
Tot i que hi ha diversos debats al voltant d’aquest tema, la campanya Ice Bucket Challenge ha fomentat les donacions a entitats sense ànim de lucre que treballen millorant la qualitat de vida de persones afectades per l’ELA i promouen la investigació de la mateixa. Com és el cas de la Fundació Miquel Valls, que s’ha sumat a aquesta iniciativa i porta recaptats més de 60.000 €.
2. S’ha ajudat a difondre i conscienciar sobre l’ELA arreu del món.
Un altre aportació important d’aquesta iniciativa és la difusió que s’ha fet de l’ELA, una malaltia neurodegenerativa minoritària de la qual la gent en coneix poc. Degut a la viralitat del repte Ice Bucket, ha augmentat la difusió de l’ELA a la xarxa i als mitjans convencionals, fet positiu ja que ajuda a conscienciar a la població sobre aquesta malaltia.
En conclusió, l’Ice Bucket Challenge ha aportat aspectes positius a l’ELA i ha involucrat a un gran nombre de persones rellevants, famosos, polítics i esportistes. El president de la Fundació Miquel Valls, Enric Maria Valls, també va voler unir-se a aquesta campanya:
En l’àmbit internacional, també trobem persones rellevants com és el cas de Gorrit-Jan Blonk, director de la fundació Stichting ALS Nederland, i el Dr. Leonard van den Berg, neuròleg i investigador al ALS Centrum Nederland, que es van voler mullar pel repte de l’Ice Bucket: