Acupuntura especialitzada per a pacients d’ELA

Es posa en marxa a l’hospital de Bellvitge i de manera gratuïta, un innovador Projecte d’Investigació d’acupuntura especialitzada per a pacients d’ELA.

El projecte Acupuntura X ELA, consta de 12 sessions d’acupuntura, totes elles programades i totalment gratuïtes, que es realitzaran durant l’any 2017 a càrrec de l’acupuntora i infermera Immaculada Zamora Muniente. El tractament, de caràcter específic i neuroprotector, té l’objectiu d’activar punts del sistema nerviós i millorar l’estat de salut i la qualitat de vida dels pacients.

L’acupuntura és una tècnica mil·lenària de la Medicina Tradicional Xinesa que consisteix en la inserció d’unes agulles molt fines a uns punts específics que es troben arreu del cos, anomenats punts d’acupuntura. L’estimulació d’aquests punts ofereix un accés directe al sistema nerviós donat que estan situats en regions de la pell on es concentra un gran número de terminacions nervioses sensorials, nervis, vasos sanguinis, tendons, càpsules articulars i periostis.

Així doncs, els punts d’acupuntura tenen unes característiques anatòmiques i energètiques excepcionals. Aquests punts són seleccionats segons les característiques individuals de cada persona, l’estat de salut i la simptomatologia manifestada.

This entry was posted in Actualitat, recerca and tagged , . Bookmark the permalink.