Entrevista a Pau Torres, cofundador d’Ilusion+ i pacient d’ELA de l’Hospital Universitari de Bellvitge

“El gran objectiu que teníem i tenim és poder finançar, mitjançant les donacions, el projecte que trobi la cura d’aquestes malalties neurodegeneratives”

  • Com i quan sorgeix la idea de portar endavant una iniciativa empresarial com Ilusion+?

Pau Torres.- Nosaltres vam viure a la Xina durant 8 anys, fins que els primers símptomes de la malaltia es van presentar. Vam tornar a Tarragona amb la intenció d’arreglar allò que passava i tornar a marxar altre cop, però tot es va truncar quan ens van donar el diagnòstic d’ELA. Ens vam haver de reinventar… Vam entrar a una aula d’emprenedors amb discapacitat de fundació Prevent amb ESADE i és allà on vam decidir crear una marca pròpia de vins solidaris amb la nostra història i amb el nostre cor, que ajudés a prendre consciència de les malalties neurodegeneratives i que, a més, aportés 1 € de la venda de cada botella a les fundacions que lluiten contra aquestes malalties.

  • Quins eren els grans objectius que us vau fixar de partida?

P.T.– El gran objectiu que teníem i tenim és poder finançar, mitjançant les donacions, el projecte que trobi la cura d’aquestes malalties neurodegeneratives.

  • Com és el procés de treball de l’empresa, com arribeu a posar les ampolles de vi al mercat?

P.T.- Nosaltres, com sommeliers que ja som, i amb l’ajuda d’altres experts seleccionem vi de qualitat de diferents cellers que ens etiqueten amb la nostra marca. La distribució la fem online a través de la nostra web, el boca a boca amb amics, lots i esdeveniments per a empreses i a botigues i restaurants que s’interessen i són sensibles al nostre projecte

  • Us ha resultat difícil trobar cellers o productors disposats a participar a Ilusion+?

P.T.- La veritat és que no ens podem queixar. Els cellers amb els quals hem parlat s’han sumat de seguida al nostre projecte, oferint-nos totes les facilitats possibles i tots els recursos que tenen al seu abast

  • Com apareixen les figures dels mentors i que us han aportat?

P.T.- La figura del mentor apareix per una afinitat amb el projecte i un interès en col·laborar-hi. Tenim diferents mentor que ens ajuden. segons la seva àrea de coneixement, i que sempre aporten idees constructives, una visió crítica del que estem fent i un impuls per continuar desenvolupant el projecte. Són peces claus dins del nostre funcionament quotidià.

  • Quina ha estat l’evolució de l’empresa fins avui?

P.T.- Les primeres botelles les vam tenir disponibles a l’abril del 2015. A finals del 2016 havíem facturat 55.000 € i hem pogut fer una donació tan directa com indirecta de 70.000 €. Vam començar amb la Fundació Miquel Valls i ara ja col·laborem amb tres més: la Luzón, la FEM i la Noelia. A més. durant aquests dos anys hem rebut diferents premis que han continuat impulsant el projecte, com ara el premi de la Fundación ONCE; el de la càtedra d’Emprenedoria de la Universidad Juan Carlos I i Fundación Konecta; el premi Emprendedor con discapacidad de la revista Emprendedores; premi Tarragona Impulsa…

  • I pel que fa als projectes de futur més immediats, quins són els més destacats?

P.T.- Volem continuar creixent doblant la nostra facturació anual i iniciar tant l’expansió a nivell estatal com exportar el projecte a nivell internacional.

  • Com a balanç final, podeu donar algunes xifres de l’activitat d’Ilusiona+, com ara nombre de vins diferents que comercialitzeu, nombre d’ampolles que heu venut, quantitat que ja heu destinat a aportacions solidàries…

P.T.– En aquests moments disposem de sis vins de sis cellers diferents amb cinc denominacions d’origen, tenim tres negres un blanc un rosat i un cava. Hem venut, des del començament del projecte, unes 9.000 ampolles de vi i ja tenim una quinzena de locals per tot Catalunya on es pot comprar nostre vi.

Més informació a: facebook.com/ilusionmasvino i a twitter: @ilusionmas

 

This entry was posted in Actualitat, General and tagged , . Bookmark the permalink.